29 Aralık 2009 Salı

Özge Uzun

'Güne Merhaba'nın güzel yüzü


Servet YILMAZ 9 Aralık 2009
'Güne Merhaba'nın güzel yüzü




CNN Türk’ün yeni transferi Özge Uzun, “Güne Merhaba” programıyla sabah kuşağında izleyici karşısına çıkmaya başladı. Sunuculuğu çok küçük yaşlarda aklına koyduğunu, bu azimle hedeflerine ulaştığını söyleyen Uzun, “Annem hâlâ, küçükken üzerine kendi radyo programımı kaydettiğim Fedon kasetinin hesabını sorar” diyor.


* Artık CNN Türk ailesinin bir üyesisiniz. Bu gelişme size ne kattı?

- Burada haberciliği, gazeteciliği bilen, sahadan gelmiş bir ekip var. Haberciliğe onlarla devam edecek olmam da beni çok heyecanlandırıyor.

* Aileniz mühendis olmanızı beklerken siz sunuculuğu seçmişsiniz... Çocuklar normalde şarkıcı olmak ister, bu sunuculuk hayali nasıl doğdu?

- Daha küçük bir çocukken oturup metinler yazar, annemin kendisi için doldurttuğu karışık kasetlerin üzerine bunları kaydederdim. Bir nevi radyoculuk yapıyor, günün anlam ve önemini belirtecek konular hakkında konuşuyordum. Annem hâlâ o kasetlerin hesabını sorar bana... Hatta bir Fedon kaseti vardı, onu bozdum diye çok kızmıştı.

* Peki bu yolculukta aileniz sizi destekledi mi?

- Başlarda gelip geçici heves gözüyle bakıyorlardı. Fakat ben kafasının dikine giden bir çocuktum. ıki, üç ay sonra baktılar ben vazgeçmiyorum, desteklemeye başladılar. Babaannem ve büyükbabam otururdu radyonun başına, ben onlara kendi programımdan Frank Sinatra’lar, Louis Armstrong’lar armağan ederdim. Söylediklerine göre onlar da dans ederlermiş. Sonradan en büyük destekçim de babaannem oldu zaten.

ŞİMDİYE KADAR HİÇ ZAYIF OLMAMIŞTIM

* Radyodan televizyona geçişte bocalamadınız mı?

- Zor oldu diyemem ama çok yoğun bir dönemdi. O zamanlar ben iletişim mezunu değildim, bu işi yeni öğreniyordum ve yaşım daha çok küçüktü. NTV’de çalışmaya başladığımda 20 yaşıma yeni girmiştim. Hatalar yapıyordum ama o kadar çok çalışıyordum ki bu hatalarımı tolere ediyorlardı. Bir de ben, bilmediğim bir şey oldu mu mutlaka sorarım.

* TRT’nin resmi bir dili vardır. Radyoda çalışırken bu dili kullanmak size garip gelmiyor muydu?

- Gelmiyordu çünkü ben bu jargonların olduğu bir ailede büyüdüm.

* Nasıl yani, anneniz sizinle “Özge yemek vakti”, “Uslu dur Özge yoksa seni dövmek zorunda kalacağım” gibi mi konuşurdu?

- Tam öyle değil de... Eski tarzda, adab-ı muaşeret kurallarına bağlı kalarak büyütüldüm.

* Nerede büyüdünüz?

- Ankara’da...

* Anne ve babanız ne iş yapıyordu?

- Annem hemşireydi. Bu arada annem ve babam ayrıydı, ben babaannemle büyüdüm. Baba tarafım, Safranbolulu bir aile olarak lokum ve şeker üretimi yapıyor.

* Lokumcu bir babanın kızı olarak çok kilo almamışsınız...

- Olur mu öyle şey. Ben şu zamana kadar hiç zayıf olmamıştım.

* Peki nasıl zayıfladınız?

- Doğumdan sonra 40 kilo verdim.

OĞLUMDAN ZORUNLU OLARAK AYRIYIM

* Hamileliğiniz boyunca da ekranlardan kopmadınız...

- Evet, çünkü sadece kocaman bir göbeğim vardı, yüzüm şişmedi.

* “Ya yayında sancılanırsam” endişesine de mi kapılmadınız?

- Korktum tabii. Hatta temmuz seçimlerinde 7 aylık hamileydim ve uzun süre ayakta kaldım. Reklam arasında hemen sandalye getiri-
yorlardı. Sonra Dağhan doğdu.

* Neden bu ismi koydunuz?

- Çok sevdiğim bir isimdi, uygun gördük. Dağhan şu anda Ankara’da anneanne ve dede ile beraber. Çok özlüyorum onu. Hafta sonları gidebiliyorum ya da onun okulu tatil olduğunda görüşebiliyoruz.

* Neden orada Dağhan?

- Bazı anomalilerle doğdu. şu anda Ankara’daki bir merkezde terapi görüyor. ınşallah yaz sonuna kadar yürürse İstanbul’a dönecek.

GÜN BENİM İÇİN 03.00'TE BAŞLIYOR

* CNN Türk’te “Güne Merhaba”yı sunuyorsunuz. Nasıl bir program bu?

- Gündemi gülümseyen bir yüzle aktaran, olumlu haberlerin de olduğu bir program. Bir de interaktif bir yayın yapmayı hedefliyoruz. Twitter ve Facebook’tan da bize ulaşabilecek seyirciler.

* Saat kaçta uyanıyorsunuz?

- Saat 03.00’te kalkıyorum.

* Kendinize nasıl vakit ayırıyorsunuz, zor olmuyor mu?

- Günü iyi programlıyorum. Bir de zaten çok uyuyan biri değilim.

GELECEKTE HABER MERKEZİ YÖNETEBİLİRİM

En büyük destekçiniz kim?

- Annem ve babaannem. Bir de çok sevdiğim bir arkadaşım var Dilge adında. En zor günlerimde yanımdaydılar.

* Geleceğe yönelik ne gibi planlarınız var?

- Bir kitap yazmayı düşünüyorum. Bunun dışında da gazetede yazılar yazmayı isterim. Kendimi geliştirdikten sonra neden bir haber merkezini yönetmeyeyim?
Mini etekle haber sundu olay oldu!
Haber sunarken giydiği etek nedeniyle eleştirilen Özge Uzun sonunda isyan etti! Fox TV’de 17:30 haberlerini sunan Özge Uzun, CNNTURK’te ‘Nası Yani?’ programının konuğu oldu. Bir süre önce, haber sunarken, kameranın farklı bir açıdan görüntülediği Özge Uzun, etek boyu nedeniyle bazı kesimlerce eleştirilmiş ve görüntüleri çeşitli internet sitelerinde yayınlanmıştı. Televizyon Gazetesi’nde yer alan haberde; Özge Uzun, konuyu köşelerine taşıyarak kendisine destek olan Serdar Turgut ve Sina Koloğlu’na teşekkür ederek kendisine yakıştırılan ’seksi’ sıfatından hoşlanmadığını anlattı ve duygularını ekran başındakilerle paylaştı. Görüntülerinin internette dolaştığı ilk günlerde çok üzüldüğünü ve “Allahım ne yaptım, ben birşey yaptım” dediğini ifade eden Uzun, “Çünkü hakikaten beni bilen arkadaşlarım bilir, buraya gelmek için çok çalıştım. Bir anda, tepeden inme, mini etekli bir haber spikeri olmadım” dedi.

FRİKİĞİN NE OLDUĞUNU BİLMİYORLAR!

Haddini bilen bir insan olduğunun altını çizen özge Uzun, “Bacaklarımda frikik aranıyor, bir anda genç kızlara kötü örnek oldum ve namussuzluğuma kadar yazıldı. Çok acayip. Ben bunu yazan kişilerin frikiğin neanlamına geldiğini bilmediğini düşünüyorum. Orada sadece bacak bacak üstüne atmış, etek giymiş ve gayet üsturubuyla oturan bir kadın görüyorum” şeklinde konuştu.

Özge Uzun gafıyla 'balatayı sıyırdı'
23 Ekim 2009 Cuma 11:30
Özge Uzun yaptığı "balata" gafı ile dillere düştü... Habertürk'den şoke eden haberi aldı...
Özge Uzun'un yaptığı "balata" gafını sanırız duymayan kalmamıştır...
Güzel bacakları ile iş yapan Uzun, bu çam devirme sonrası Habertürk
yönetiminden şoke eden bir haber aldı.

Haftada üç gün ekrana gelen programı makas yedi...
Program sayısı bir geceye indirildi.
Özge Uzun ile "uzun bacaklar"...
Pardon... Pardon...
"Özge Uzun ile uzun geceler" bundan sonra haftada sadece bir gün
ekranda olacak...
Program perşembe geceleri ile sınırlı olacak...

GAF YAPMAYACAĞIM DEDİ DİLİ DOLANDI

Özge Uzun dün akşamki programını "bundan sonra yeni format
ve yeni içeriklerle karşınızda olacağız" diyerek açtı.
"Balata" gafı ile dillere düşen Uzun, bir küçük özür dilemeye niyet etti;
-"Bu arada söz veriyorum "tam" yapmayacağım... Pardon "gaf" yapmayacağım" derken dili
dolanınca "gaf" sözünü "tam" yapıverdi.

REYTİNGLER YAKTI

Güzel sunucu "bacakları" ile yakaladığı şöhreti pek uzun süre elinde
tutabilecek gibi görünmüyor. Zira reytingleri onu yakıyor...
Programı sıralamalarda istenen başarıyı gösteremeyince
Habertürk yönetimi programa sınırlama getirdi.
Programın yayından kalkabileceği dahi konuşuluyor...

DÜN "BALATA" İLE MEDYANIN DİLİNE DÜŞTÜ...

Haberi olmayanlara Uzun'un balata gafını da bir daha hatırlatalım...
Gününüz neşelensin istiyorsanız buyrun bir izleyin;

askılı elbise değil etek giydim
fox tv'de sunduğu 'beşbuçuk' adlı haber bülteninde giydiği mini etekle olay yaratan ve günlerdir adından söz ettiren spiker özge uzun akşam'a konuştu

fox tv'de 'beşbuçuk' adlı haber bültenini sunan özge uzun, ekrana mini etek giyerek çıkınca bir anda gündeme oturdu. haber geçişlerinde açılan kamera ve onun 'mini eteğiyle bacak bacak üstüne atmış hali' internette tık rekoru kırdı. görüntüleri fazlasıyla 'seksi' bulunan uzun, kendisine yapılan yakıştırmalardan oldukça rahatsız.

ekrana mini etekle çıktınız, olay yarattınız. o eteğin bu kadar ses getireceğini düşünmüş müydünüz?
5 saniyelik görüntü için haftalardır konuşuluyorum. o görüntü bizim haber bültenimizdeki kamera açısıydı. internete konu olan görüntüler birbirine montajlanmış, sanki tüm haberi o şekilde sunuyormuşum gibi gösterilmiş. biz farklı kamera açıları kullanarak, haberleri daha hareketli bir hale getiriyoruz. türkiye'de alışılagelmiş haber formatındaki bir tabuyu yıkıyoruz sadece.

o tabuyu biraz açabilir miyiz?
haber spikerleri bugüne kadar hep 'yüz'den ibaretti. oysa fox, haber sunan insanların sadece yüzden ibaret olmadığını gösterdi. biz bütün gündemi aktarmaya çalışırken, vücut hareketlerimiz, görüntümüz ve kılık-kıyafetimizle izleyiciyle pozitif bir ilişki kurmaya çalışıyoruz. bu görüntüler bunun en büyük adımıdır. türkiye'de bir haber spikerinin sadece yüzden ibaret olmadığını göstermek istiyoruz.

hadi sizin bacaklarınız güzel, güzel olmayanlar ne yapacak?
bilmiyorum. şu anda türkiye'de ekrana çıkan tüm kadınlar çok güzel. benim tek farkım benim biraz daha uzun boylu olmam.

görüntü başta rahatsiz etti, evliyim ve anneyim
sizce bu şekilde haber sunmak doğru bir şey mi?
kötü bir şekilde haber sunmuyorum ki... gömlek ve etek giyiyorum. tuvaletle çıkmadım ki ekrana. askılı bir elbise de giymedim! insanların gözüne kötü gelecek ya da 'çok abartmış' diyebilecekleri de bir şey yapmadım. gayet normal, gömlek üzerine ceket giyip, çıktım. sponsorum bana ne dikiyorsa onu giyiyorum. bu bende fark ediliyorsa ne mutlu bana.

peki durumun reytinge bir faydası oldu mu?
bizim hiç öyle bir reyting telaşımız olmadı. allah'a şükür geçen ay, üçüncü kanal olduk. haberdeki reytinglerimiz de çok iyi. fox beşbuçuk haber bülteni, bu görüntülerden önce de çok iyi reyting alıyordu. aynı başarıyla yolumuza devam ediyoruz. ne mutlu bize.

görüntüleriniz internette dolaşmaya, haber konusu olmaya başlayınca ne hissettiniz?
internetteki görüntüler ilk başta çok rahatsız etti. çünkü evli bir kadınım, üstelik anneyim. ama sonra düşündüğümde yaptığımın kötü bir şey olmadığına karar verdim. sadece bazı insanların bakış açısından rahatsız oldum. yine de aralarında köşe yazarlarının da olduğu pek çok insandan olumlu eleştiriler aldım. bazıları kıymet biliyor...

bizde 'haber' kadınlara emanet
tv maceranız nasıl başladı?
televizyon dünyasına ntv'de adım attım. daha önce radyoculuk yapıyordum. turizm otelcilik mezunuyum. 20'li yaşlarda girdim ntv'ye. haber mutfağında ustalarım tarafından güzel bir şekilde eğitildim. orada rüştümü ispat ettim. yüzlerini kara çıkarmadım. yaşamış olduğum tecrübe beni fox'a sürükledi.

medyada erkek egemenliği söz konusu. fox tv'de ise haber kadınlara emanet. bunu nasıl değerlendiriyorsunuz?
bunun çok iyi bir tercih olduğunu düşünüyorum. mehmet ali birand, uğur dündar ve ali kırca gibi isimlerin hepsi birer duayen. ama 'bir kadın da çok iyi bir haber sunucusu olabilir' iddiasını fox ortaya attı. ana haberde nazlı tolga, beşbuçuk'ta ben, öğle haberinde ise gözde kirişçioğlu var ve hepimizin kendimizi ispat ettiğine inanıyorum. ustaların arkasından emin adımlarla ilerliyoruz. 'biz kralız' şeklinde bir iddiamız yok. her gün kendimizi eğitmeye ve yeni şeyler öğrenmeye çalışıyoruz. 29 yaşında biri olarak daha yolun başındayım. bir gün en az onlar kadar iyi ve güvenilir bir haberci olabilirim.

eşim kıskanç ama kızmadı
size yakıştırılan 'seksi sunucu' sıfatı için ne düşünüyorsunuz?
'seksi sunucu' sıfatını uygun görmüyorum. ama kendime baktığımda hoş bir resim görüyorum. en büyük destekçim de eşim. kıskanç olduğunu da ekleyeyim. eşimle konuştum. o, görüntülerde abartı olmadığını çok şık ve güzel bir kadını haber sunarken gördüğünü söyledi.
----- alinti -----

1 yorum:

  1. Turkiye'de genel izleyici kitlesi;Tv'lerde gor- dugu kadinlara hayvani durtulerle bakiyor,o ne- denle bircok kisinin,Ozge Uzun'un normal giysi- ni seksi bulmasi dogaldir!cunku;insanlara hayva-ni durtulerle bakiyorsaniz,ister istemez onlari bir seks nesnesi olarak gorursunuz,boyle yorum- larsiniz!ne yazikki egitim,insanlarin ilkel ben-lik(ego)lerini egitemiyor!yanlislik buradadir!
    butun dunyada aynidir!Buradan Ozge Uzun'a basa-
    rilar diliyorum!

    YanıtlaSil

medyadan

BlogcuZade Master