16 Ekim 2007 Salı

Erkek Makyajı

Erkek markasına kadın makyajı


Tüm dünyada erkek giyimi olarak tanınan Sarar'ın adını kadın giyimi ile taçlandıran Gözde Sarar, firmanın kurucularından Cemalettin Sarar'ın kızı. Küçük yaştan itibaren firmanın her aşamasında görev alarak hem işçilik hem de patronluk yapan Gözde Sarar, kadınlara ilk kez kol düğmeli gömlekler giydirdi.

Erkek markasına kadın makyajı

AYŞE OLGUN
Sarar Kadın Giyim'in hem mutfağının başında hem de satış tezgahında çalışan Gözde Sarar, bir aile şirketi olan Sarar Giyim'in ikinci kuşak temsilcisi. Küçük yaştan itibaren şirketin her alanında alın teri olan genç bir patron o. ilk yöneticilik tecrübesini erkek gömlekleri bölümünde yapmış. Sarar, sadece ülkemizde değil dünyada da erkek giyiminde isim yapmış olan bir firma olmasına rağmen üç yıl önce kadın giyimine de Gözde Sarar'ın patronluğunda adım atmış. Böylece bölümün kuruculuğunu üstlenen Gözde Sarar, üretimden pazarlamaya, mağaza müdürlüğünden müşteri temsilciliğine kadar her alanda görev alarak kendini geliştiren başarılı bir işkadını olarak adını duyuruyor.

Atadan miras estetik anlayışı


30 yaşların başında olan Gözde Sarar'ın bu kadar genç yaşta yönetici kadrosunda olmasının sebebi ise iş konusunda biriktirdiği tecrübelerinin yanında aldığı eğitim. Yurt dışında moda ve işletme okuyan ve aynı zamanda leydilik eğitimi gören Sarar, erkek giyimde olduğu gibi kadın giyimde de iddialı olduklarını söylüyor ve aldığı eğitimi kadın giyimine başarılı bir şekilde yansıtıyor. 1944 yılından bu yana hizmet veren bir aile şirketinde çalışmanın avantajı olarak amcaları ve babasından her konuda büyük destek gördüğünü belirten Sarar, onların tecrübelerinden her anlamda faydalandığının altını önemle çiziyor. Gözde Sarar, kadın giyimine gelen yogun talep üzerine girdiklerini söylüyor. Hazırladıkları özel koleksiyonları Türk kadınının beğenisine sunduklarını dile getiren Sarar, erkek markası olarak ünlenen firmalarının ismi altında kadını giydirmenin sanıldığı kadar zor olmadığı görüşünde.

Kıyafetleri tasarlarken estetiğe ve müşterilerinin beğenisine önem verdiklerini dile getiren Gözde Sarar, tarzlarını "Gerek erkek gerekse kadınlar için tasarladıklarımız kıyafetlerde atadan miras kalan bir estetik anlayışını modern bir çizgiyle buluşturarak oluşturuyoruz" sözleriyle özetliyor.

Kadınlara kol düğmesi


Söz tasarımdan açılınca 2007-2008 sonbahar kış sezonunda kadınlar için neler hazırladıklarını merak ediyoruz. Gözde Sarar, yeni sezonla ilgili şu bilgileri veriyor: "Koleksiyona hakim renkler siyah, beyaz ve gri. Birbirlerine uyumlarıyla kusursuz bir asaleti çağrıştıran bu renkler geometrik formlarda kullanılırken kırmızı ve morla harmanlandı. Çalışan kadının hem iş yaşamını hem gündelik yaşamını kolaylaştıracak tasarımlar ağırlıkta. Etek, ceket ve pantolonlarda; sade, kendinden emin bir duruşun etkisi var. Eteklerde hakim modeller, dar kesim ve dizin altında, kabarık ve balon ya da uzun ve bol kesimler. Pantolonlarda ise yüksek ya da düşük belli, dar paçalı modeller göze çarpıyor. Yün ipek, saf ipek, kaşmir gibi doğal elyaf dokumalı kumaşlar tüm modelleri daha da şıklaştırıyor. Takımların içine giyilen beyaz gömlekler; kol düğmeleri ile tamamlanıyor.“

Giyilebilir tasarımlar


Büyük çantaların hakimiyetinin devam ettiğini dile getiren Sarar, aynı zamanda, kol altına sıkıştırılan çantaların da (clutch) yeni sezonda kendini göstereceğini vurguluyor. Ayrıca kumaş, deri, saten ve kürk kombinli trikoların yine sezonun vazgeçilmezleri arasında olduğunu söyleyen Sarar, “ Korse şeklinde kemerler ve deri, kemik tokalı kemerler ise sezonun en büyük yeniliği. Elbise modasında geçen sezonlarda kendini göstermeye başlayan, roba altında büzgüler ve pileler, tayt ve tunikler 2008 kışında da içinizi ısıtacak. Jeanler bu sezonda da modanın önünde gitmeye devam ediyor ve sezonun tüm trendlerine kendi yorumunuzu katarak hazırladığımız aksesuvarlar var" diyor.

Türk kadınının giyimde yaratıcılıkta sınır tanımadığını vurgulayan Sarar, yaratıcılık yanında giyilebilirliğe ve şıklığa da dikkat ettiklerini belirtiyor .

Her tarza hitap ediyoruz


Tesettürlü hanımları da unutmadıklarını dile getiren Sarar Giyim'in genç patronu Gözde Sarar , "Kendi tarzını yaratmayı seven, her koşulda zarif ve şık olmayı şart koşan potansiyel müşteri profilimiz var. Yediden yetmişe herkese, her tarza hitap ediyoruz" sözleriyle hazırladıkları tasarımlar hakkında bilgi veriyor.

Sarar markası sadece Türk kadınını değil birçok ülke vatandaşını da giydiriyor. Azerbaycan, Güney Rusya, Balkan ülkeleri, Uzakdoğu ve özellikle de Romanya'da çok ciddi bir müşteri profilleri olduğunun altını çizen Sarar, dünya çapında 40'ı aşkın Sarar kadın mağazasıyla gelen talepleri karşılamaya çalıştıklarını dile getiriyor. Önümüzdeki dönemde ise özellikle ABD ve Rusya'da daha da büyümeyi hedeflediklerini ifade ediyor. Gözde Sarar, dünya kadınını giydirerken üstünde durdukları en önemli noktanın ülkelerin iklimleri ve giyme alışkanlıkları ve tarzları olduğunu da sözlerine ekliyor.

http://www.yenisafak.com.tr/pazar/?t=09.09.2007&c=29&i=65736

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

medyadan

BlogcuZade Master